Strona główna > Case Study > Avon's Angels
Case Study
STRATEGICZNO-KREATYWNA AGENCJA BTL
Avon's Angels | Mission Los Angeles

Kontekst rynkowy

  • Avon jest największym na świecie producentem i dystrybutorem kosmetyków, działającym w systemie sprzedaży bezpośredniej.
  • W regionie Central & Southern Europe (obejmującym 18 krajów, w tym Polskę) Avon zajmuje silną trzecią pozycję z udziałem ilościowym na poziomie 8,9% (dane: Euromonitor 2009), będąc jednocześnie liderem na rynkach Polski, Rumuni i Łotwy.
  • Baza aktywnych konsultantek w regionie obejmuje zaś blisko 700 tys. pozycji.

 

Zakres prac

  • Koncepcja aktywizacji konsultantek w 18 rynkach CSE w Q4 2010.
  • Stworzenie dedykowanej do konsultantek i konsumentek platformy wpierającej kampanię launch’ową nowych perfum – „Outspoken by Fergie” (zespół Black Eyed Peas).
  • Kreacja Key Visuala.
  • Kreacja bazowych POSM do adaptacji w rynkach.
  • Opracowanie koncepcji konferencji dla 3000 najlepszych konsultantek.
  • Kreacja i produkcja oprawy audiowizualnej na konferencję.
  • Strategia, kreacja i produkcja kampanii viralowej w internecie.

Strategia i egzekucja

Na potrzeby aktywacji stworzony został został specjalny program motywacyjno-sprzedaży i ubrany w wyjątkową platformę komunikacyjną. Leit Motiv inspirowany bohaterkami filmu Aniołki Charliego doskonale nawiązuje do kobiecej filozofii marki. Aniołki AVONu odzwierciedlają prawdziwą kobiecą naturę – z jednej strony delikatne i seksowne, z drugiej zaś – silne i niezależne.

 

W tym programie konsultantki wcielają się w rolę super-agentek wykonujących 3 duże misje aktywacyjne i jedną misję specjalną – launch nowego produktu – perfum „Outspoken by Fergie”. Nagrodą główną za realizację misji w programie był wyjazd do Miasta Aniołów, czyli Los Angeles.

 

W ramach misji specjalnej powstała platforma internetowa oparta na interaktywnym videoclipie, pozwalającym uczestniczkom na wcielenie się w rolę prawdziwej gwiazdy (Fergie z zespołu Black Eyed Peas). W tym celu na stronie www.feellikearealstar.com należało załadować zdjęcie (swoje, swojej przyjaciółki lub klientki), po czym wyświetlał się film zrealizowany z perspektywy pierwszej osoby ukazujący uczestniczkę w roli wokalistki, która rozpoczyna swoją wielką karierę muzyczną.

 

Dla konsultantek aplikacja była skutecznym narzędziem sprzedażowym do poinformowania swoich konsumentek o nowym produkcie – „Outspoken by Fergie” w zaskakujący i angażujący sposób. Dla konsumentek zaś – niestandardowym sposobem na wprowadzenie w świat marki.

H2O
Wyniki:

Kampania „Outspoken by Fergie” oceniana jest jako najlepszy launch w kategorii zapachów w historii regionu CSE (wrzesień 2010) z wynikiem na poziomie 14 milionów USD obrotu w ciągu pierwszych 3 tygodni sprzedaży.

H2O
H2OH2OH2OH2O